FANDOM

Thorfinn (トルフィン Torufin), znany również jako Karlsefni to protagonista serii Vinland Saga. To były wojownik bandy Askeladda. Jest także synem Thorsa, najbardziej znanego wojownika wśród Jomswikingów aż do czasu jego dezercji. Thorfinn jest związany z przywództwem Jomswikingów za pośrednictwem swojej matki Helgi, która jest córką Sigvaldiego i bratanicą Thorkella.

Po zaatakowaniu Kanuta we wściekłości, kiedy ten zabił Askeladda (który był celem Thorfinna przez większą część jego życia), Thorfinn został zniewolony co miało być jego karą. Cztery lata później zyskał wolność i zmienił swoje życie. Obecnie jest podróżującym kupcem współpracującym z Leifem Eriksonem i razem starają się skolonizować Winlandię.

Wygląd Edytuj

Jako dorosły, wygląd Thorfinn jest dość spójny w całej historii. Ma krzaczaste włosy, stare ubrania, dwa noże i buntowniczą, wściekłą twarz. Później widzimy Thorfinn w dzieciństwie, kiedy mieszkał w Islandii. Miał szczęśliwszą twarz, okrągłe, jasne, ciekawskie oczy i zadbane włosy.

Osobowość Edytuj

Na początku serii Thorfinn jest pokazany jako niewinny i przyjazny chłopak, który szuka przygody. Miał bardzo dobre relacje z rodziną i podobały mu się historie opowiadane przez Leifa o jego przygodach. Miała dobre stosunki z ojcem i spoglądał na niego z podziwem, co pokazane jest, gdy decyduje się pójść za Thorsem, skradając się na jego łodzi, by za nim podążyć. To stało się podstawą dążenia Thorfinn do pomszczenia swojego ojca.

Po tym jak dołączył do bandy Askeladda, stał się zimnokrwistą osobą, która gorliwie chciała pomścić swojego ojca. Staje się zdystansowany wobec innych, niewzruszony i niezainteresowany tym, co robią lub myślą o nim, skupiając się wyłącznie na swoim celu. Widać to, gdy Thorfinn ignoruje zaproszenia swoich kompanów, aby dołączył do zabawy i odmawia zjedzenia obiadu z resztą.

Jego wady leżą w jego temperamencie i impulsywnej naturze. Widać to, gdy ignoruje on rady Askeladda, pomimo korzyści, jakie może on być w stanie mu przynieść, co prowadzi do przegranej walki z Askeladdem. Często w całej serii lekkomyślna natura Thorfinna prowadzi do jego własnego cierpienia i porażek. Nawet jeśli posiada talent znacznie przekraczający normę jak na swój wiek, jego porywczość jest z pewnością jego największą słabością.

Jednak po śmierci Askeladda Thorfinn przeżył okres, w którym był niezwykle uległy, przygnębiony i bez żadnej siły. Był w takim stanie przez pewien czas ale później odzyskał odwagę i stał się łagodnym, miłym i spokojnym człowiekiem. Ucieka się do przemocy tylko w ostateczności, kiedy nawet ucieczka nie jest opcją.