FANDOM

Thors Snorresson (トールズ・スノーレソン Tōruzu Sunōreson) był dowódcą Jomswikingów, którego fenomenalne umiejętności bojowe przyniosły mu miano „Trolla z Jom”. Był synem Snorre'a i ojcem Thorfinna i Ylfy. Dzięki małżeństwu z Helgą, Thors był zięciem Sigvaldiego, przywódcy Jomswikingów, i był bratankiem Thorkella.

Wygląd Edytuj

Thors był mężczyzną średniego wzrostu, z długimi ciemnymi włosami związanymi z tyłu. Kiedy był młodszy, jego broda była stylizowana na kozią bródkę, ale później wyrosła.

Osobowość Edytuj

W czasach, gdy był wojownikiem, Thors był znany jako bezlitosny i zimny wojownik, walczący w kampaniach wikingów. Po narodzinach swojego pierwszego dziecka zaczął się zmieniać i odrzucił skłonność do przemocy. Odtąd był znany ze swego miłego, ale stanowczego zachowania i pokory. Był ciepły i kochający wobec swojego drugiego dziecka, Thorfinna, i zadbał o to, by umieścić go na drodze do spokojnego życia.

Wiedząc, jak to jest walczyć i zabijać, Thors zdecydowanie nie lubił przemocy i stawał się coraz bardziej ponury, gdy Floki przybył na Islandię w nadziei na wciągnięcie go w wojnę z Anglią (by nie cierpieli wieśniacy). Mimo niechęci do wojny zdecydował się jednak dołączyć - nie chcąc, by mieszkańcy wioski stawili czoła grabieży, która świadczyła o tym, że troszczy się o otaczających go ludzi.

Jednym z aspektów Thorsa była jego skrajna niechęć do morderstwa. Ta niechęć sprawiła, że w czasie walki z bandą Askeladda oszczędzał wrogów, pomimo groźby utraty krzywdy zarówno dla niego, jak i jego grupy w tym czasie i Thorffina. Thors wierzy, że prawdziwy wojownik nie potrzebuje miecza. Wydaje się, że przemoc jest zawsze opcjonalna, a metody pokojowe są koniecznością.

Historia Edytuj

Thors był najsilniejszym, najodważniejszym i najbardziej znanym wojownikiem w całym świecie Wikingów. Był jedynym człowiekiem, który mógł pokonać Thorkella w pojedynczej walce. Kiedyś był Jomswikingiem, a dzięki sile broni i umiejętnościom w walce, otrzymał stopień kapitana, gdy miał 25 lat. Sigvaldi, dowódca Jomswikingów, polubił go tak bardzo, że zgodził się ślub Thorsa z jego córką Helgą.